Thursday, April 18, 2013

Yeni Yastıklar / New Pillows


Aslında yastıklar bayağı bir eski, yıllar yıllar önce balkonda kullanılmıştı. Eski kumaşların arasından arayıp bulmam bayağı zamanımı aldı, ama Tchibo'dan aldığım bu ütü ile yapılan transfer baskıları yeni bir şeyde denemek istemiyordum.. Sonuç çok iyi olunca eski meski hemen sizlerle paylaşmak istedim..

Actually they are very old and we used them in the balcony years ago..It even took me a while to find them among the old fabrics, but I did not want to try the iron transfer papers, I recently bought from Tchibo on something new...When the outcome is fine, I wanted to share them with you...



Yapımı ise çok basit...Sevdiğiniz bir resmi printer'dan baskı kağıdının üzerine ters olarak basıyorsunuz, sonra da istediğiniz bir kumaşın üzerine ütü ile yapıştırıyorsunuz..Benim gibi kağıt tamamen buz gibi olup soğumadan acele edip soymaya kalkmayın, baskıda kalkıyor, ona göre.. Soyma işi biraz uğraştırıyor ama bence sonuca değer..

It's actually pretty simple to use them. Print a mirror image or photograph on the paper and then transfer it on to the fabric by simply ironing..Be patient and dont try to remove the paper before it cools complety or you will ruin the image..Then it is taking some time to remove the paper but the outcome worth the effort..


Bu arada son 1,5 aydır muhtelif fotoğraflarda hiç sesini çıkarmadan bana modellik yapan sevgili ortanca'ya da burada veda ediyorum...Kendisi bahçeye, çiçekleri ise kurutulmak üzere gölgeli bir yere kaldırılmadan evvel, son bir kez daha blog'da...Bu arada daha önce asarak kurutmalar çok başarılı olmadığı için bu kez bir vazoda su içinde kurutmayı deniyorum, sonucu sizlerle paylaşırım...

And here with this post I am saying farewell to my lovely hydrangeas who are my beloved models on many posts for the last 1,5 months....The plant is going for a new life in the garden and the flowers will dry..I used to hang them upside down but not really got a good result, so this time I will try to dry them in a vase with water..I will share the result with you...



16 comments:

  1. Ellerine sağlık,desenler çok güzel durmuş.Ama o sehpanın üzerindeki kuştan mumluklar çok çok daha güzel.Yurt dışı seyehatlerinden bir parça mı acaba? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mumlukları 5-6 yıl kadar önce Muda'dan almıştım Rabia, zaten ne zaman gitsem elim hiç boş çıkmam.Allah'tan Marmaris'te büyük bir mağazaları var da, ara sıra uğrama fırsatım oluyor..

      Delete
  2. Kırlentler harika olmuş. Ellerine sağlık:)

    ReplyDelete
  3. Very nice the whole decorum! I like the Hydrangea and the vase too, and those birds as candle keepers.

    ReplyDelete
  4. Yastıklar çok şeker, ama ben Ortanca'ya eşlik eden kuş mumluklara da bayıldım :)

    ReplyDelete
  5. yastıklar çok güzel olmuş, ellerinize sağlık:)

    ReplyDelete
  6. Şu ütü ile transfer işine hep heves ettim ama ne o kağıt karşıma çıktı ne de ben peşine düştüm. Tchibo'da satıldığını bilsem alırdım ama bak... Süper olmuşlar...
    Ortancayı eskiden pek sevmezdim, sevmemek değil de bana ruhsuz Marmara bölgesini hatırlatırdı hep. Ama son yıllarda yazlıktaki bahçemizde öyle güzel açıyorlar ki kanım kaynamaya başladı, hatta şu sıralar aşkımız doruklarda:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aslında bu Ortanca aşkı takip ettiğimiz yabancı yayınlarla da ilgili galiba :)) Son yıllarda öyle hoş şeyler yapıyorlar ki Ortanca ile bir süre sonra beğenmeye başlıyoruz..Yoksa İstanbul'da uzun yıllar oturduğum evin girişi yol boyu ortanca ile doluydu, güzel olduklarını hatırlıyorum ama bende de fazla iz bırakan çiçekler değildi. Burada da yetiştirmek için ölüyorum ama iklim hiç uygun değil..

      Delete
  7. Fotoğraflarda kayboldum ben!
    Yastıklara mı ortancalara mı medhiyye yazayım bilemdim ama ikisi de çok güzel!

    Mutlu hafta sonlarınız olsun Ayşegül hanımcığım!

    ReplyDelete
  8. resimlerde blogunda çok hoş, insanın içi ferahlıyor. Artık sık sık ziyaret ederim ben, sevgiyle :)

    ReplyDelete
  9. Sahildeki evde olmayı o kadar çok isterdim ki şuan o yastıklara yaslanıp kitap okumayı..Ama ben sınav stresiyle boğuşuyorum malesef.Siz çok şanslısınız gerçekten. :).Yastıklarınız harika olmuş bu arada.Ayşegül Abla mı demeliyim acaba? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sınav stresi ile boğuştuğuna göre kesinlikle Ayşegül Abla diyebilirsin :)) Benim sınav stresli zamanlarımın üzerinden oldukça çok zaman geçti..Allah kolaylık versin...

      Delete
  10. Ayşegül,

    Fotoğraf baskısı için tam olarak kullandığınız marka kağıt nedir?Harika bir Hera t-shirt yapmışsınız.Ben de deneyeceğim.Ama malzeme adını bulamadım.

    Sevgiler,

    D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benimkileri yaklaşık bir ay önce Tchibo'dan internet üzerinden almıştım Dilek,onlar yaptırmışlar yani markası Tchibo..Bir kaç hafta öncesine kadar internet sitelerinde vardı ama yeni temalar geldikçe ortadan kalktı, belki mağazalarında hala satıyorlardır..Sevgiler

      Delete