Friday, May 8, 2015

EYVAH!!! Deniz sezonu açıldı...( Living with pets in an all white house)


Evet, kesinlikle yanlış okumadınız.. Deniz sezonunun açılmasına kocaman kocaman harflerle EYVAH....

Çünkü deniz sezonu sadece bizim için açılmıyor.. Bembeyaz bir evde yaşayan tatlı bir köpek içinde açılıyor... Bizim Hera bir beagle olarak sudan hiç hoşlanmaz.. Hatta evde ona banyo yaptırmaya kalktığımız günler, üçüncü dünya savaşının çıktığı gün gibidir.. O yıkanır ama bizimde çizilmedik, yaralanmadık yerimiz kalmaz...



Datça'ya onu ilk getirdiğimizde denizle taşınması biraz travmatik oldu.. Üzerinde yürüyebileceği bir yer olarak düşünmüş olacak ki, kendini koşturup denize atmasıyla bol bol su yutup panik halinde dışarı çıkması bir oldu..Ve sonraki bir yıl denizden kesinlikle uzak durdu...

Ama sanırım sonra özellikle sıcak günlerde, serinleten özelliğini makul bulmuş olmalı ki, yavaş yavaş denize girmeye başladı..Ama insanların çok olduğu yerde girmez, ayakları mutlaka yere bassın ister, ve kafasını hiç sokmaz..  İşte bizimde sorunlarımız o denize girmeye başladıktan sonra başladı..

Çünkü günde sayısız kez, sıcak bastıkça kendi başına denize gider, yanında havlu taşıma adeti olmadığı için denizden sonra döne döne kumlara kurulanır, ya da daha doğrusu bulanır ve üzerinde bir araba kum ile eve geri döner..

Yerlere dökülen kumlar hadi neyse de, birde ıslak ve kumlu olarak bazen kendisini dinlenmek için bembeyaz koltuklara atıverir..




Bana aslında ara sıra sorulan sorulardan biridir.. Kedi ve köpekle beyaz ev zor olmuyor mu? Aşırı titizliği bırakırsanız ve bir kaçta basit önlem alırsanız aslında hiçte zor değil.. 

Aslında koltuk üzerine koruma amaçlı örtü örtmeyi hiç sevmem ama bizim yaramazlar söz konusu olunca mecbur kaldım.. Öncelikle bizim güzelim peştamallarımz imdada yetişti.. Açık pastel renklerde olanlardan pazardan alıp koltukların üzerine yayıyorum ve sık sık değiştirip değiştirip yıkıyorum.. 

Ama Hera'nın deniz sezonuna peştamallarda yetmemeye başlayınca, yeni bir arayışa gittim ve çözümü tek kişilik pikelerde buldum.. Pazardan, Madam Coco'dan çok ucuza çok güzel pikeler buldum ve onları koltuk örtüsü olarak kullanmaya başladım..  Normalde resim çekerken derler toparlarım ama burada görebileceğiniz gibi en çok kullandığı koltuğun altına da ıslak geldiği günler için eskimiş deniz havluları da koyuyorum..



Kedimiz Hestia'nın deniz sezonu yok ama onunda en kötü zamanları inşaat sezonu ve bahçe sezonu oluyor.. Ev kedileri belki temiz olabilir ama Hestia gibi hem evde hemde sokakta yaşayan kediler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.. İnşaat sezonunda mutlaka bizim eve yakın bir inşaat bulur kendine ve stress atmak istedikçe gider kumlarında saatlerce oynar, yatar sonra eve geri gelir tabii beraberinde kumlarla birlikte.. En kötü sezon ise bahçelerin düzenlendiği sezon.. O zaman en favori oyun ve keyif bölgesi, altları yeni çapalanmış, açılmış çiçekler oluyor.. Aslında kedi Hestia zaman zaman Hera'dan da kötü kirletiyor koltukları çünkü kedilere çok fazla kural koyamıyorsunuz.. Heranın çıkmasına izin verilen koltuklar bellidir ama Hestia gider canı nerede isterse orada yatar..  

Ama sonunda onunda zayıf bir tarafını buldum.. Yaz aylarında işe yarayacak mı bilmiyorum ama polar battaniyelere bayılıyor.. Kumaşcıdan polar kumaş aldım ve her odaya onun için ufak ufak polar battaniyeler bıraktım ve neredeyse 10 seferin 8 inde battaniye üstlerini tercih ediyor.. 


Peştamallar, pikeler, polar battaniyeler işin bir kısmı ama asıl, koltuklarım beyaz değil beyaz kılıflı.. Dolayısıyla onlarda yıkanabiliyor.. Eğer sizde sık sık yıkayacağınız koltuk kılıfı düşünürseniz, ütü istemeyecek kumaştan yaptırmaya dikkat edin, sonrasında çok rahat edeceğinizin garantisini verebilirim..

Hazır satılan koltuk kılıfları ne kadar başarılı oluyor bilmiyorum ama bir döşemeciye provalı olarak diktireceğiniz koltuk kılıfları, artık bıktığınız yada eskiyen koltuklarınızı yenilemenin çok hesaplı bir yöntemi.. Aklınızın bir köşesinde dursun derim...

Bu arada aniden kaybettiğimiz sevgili blog komşum Cihan Hanıma'da buradan Allah rahmet eylesin diyorum.. Kendisiyle hiç tanışmadık ama blog yazanlar, hiç tanışmasalarda blog komşularının ne kadar özel, ne kadar yakın olabileceğini bilirler.. Işıklar içinde yat sevgili komşum.. Seni hep yaptığın güzelim elişleri, torunlarına, çocuklarına olan sevgin ile hatırlayacağım.. Okumaktan çok keyif aldığım, hayatı güzelleştiren, hayat dolu o çok özel insanlardan biriydin..





I love living at the beach  and the beachy lifestyle.. Its quite relaxed and fun.. But I have to admit that I am not very fond of the swimming season. Dont get me wrong, I love love swimming. But so does our beagle Hera.. During hot days, she goes to sea by herself countless of times and as she doesnt have the habit of carrying a towel, she dries herself to by rolling in the sand.. Then she comes to our all white house and chose to relax on our white couches with all the sand she brings from the beach..

Nice life for a doggy but not so nice for her human parents.. So I chosed to use some throws on our coaches in order not to disturb the wet and sandy doggy in her relaxation hours after the beach .. 

Turkish bath towels are great alternatives for throws as they are cheap and washable.. Their colors and stripes looks very good on white coaches.. But they are not enough on her favorite coach so I started to use single bedthrows made from cotton and as you can see from the photos I am using old beach towels under the throws for very wet days.. 

I am happy to say that our cat Hestia has nothing to do with the swimming season but she still loves to play in the sand and in the freshly digged gardens and of course comes home with plenty of sand and dirt.. For her I made tiny blankets from polar fabric for each room.. She has this thing with the polar fabric and I am glad I found out about it..  

So these are my tips in living in an all white house with a free range dog and a free range cat..   


16 comments:

  1. Ah Hera:)) Yine de şanslısın tatlı kız. Ben bu sezonu, geçici olarak baktıkları kedi ve köpekleri sezon bitince bırakıp giden yazlıkçılardan dolayı sevmiyorum. Hiç olmazsa akıl edip bir kaç hayvancığı kısırlaştırsalar da geriye aç sefil yavrular bırakmasalar:((

    Hestia'nın kefine bakın:)) Kedi kızların ve evdeki köpek oğlanın kanepe minder keyiflerine her ne kadar duygusal davranıp göz yummak istesem de olmuyor. Çünkü baş edilemez tüy, hijyen sorunu malum. Minik'e kanepe koltuk yasak. Kızlar ise yasak tanımıyor. Bu nedenle ben de kılıf ve ek örtüler kullanıyorum.

    Cihan Hanım, içimde bir sızı.. Işıklar içinde uyusun.

    ReplyDelete
  2. ay ayşegül,biraz gülmeye içtenliğe ne çok ihtiyacım vardı,okudukça dudaklarım yukarı kıvrıldı ve dedim ki Allah senden razı olsun:))
    şu anda bana çok iyi geldin,aklımı güzel şeylere çektin:)
    bizim salon koltuklarımız deri ve yepyeni:) çünkü çakır la oraya girmemizle çıkmamız bir oldu:) neden dersen hemen patisiyle şeklini koydu:))kendimize çok gülüyoruz,çakırsız orada oturunca suçlu hissediyoruz:)
    cihan abla'ya gelince,
    kendisini hiç görmesem de ben de derin izi var,Allah rahmet eylesin,nur içinde yatsın.
    sevgiler

    ReplyDelete
  3. Kara kediyle yaşayan biri olarak daha şanslı sayılırim. Duş hanim fazla tüylü bır cins değil, çoğunlukla sepet de yatar. Bahar, tüy değiştirme zamanı. Evde saklambac, kovalamaca hatta köşe kapmaca başlar. Çünkü günde iki kez elimde fırça fircalarim. Bazen çok keyifle fircalatir. Bazen de hoplaya., ziplaya peşinden kosturur. Bugünlerde üzerinde hertürlü ot, sap yapışık eve geliyor. Kedisiz bır hayat çok sıkıcı olurdu. Hera ve hestia ya sevgiler.

    ReplyDelete
  4. Ne güzel bir ailesiniz... Hayvanları alıp sorun çıkarmaya başlayınca onlardan kurtulmak isteyen çok insan var. Sizin ise bu sorunlara çözüm bulup paylaşmaniz çok hoş bir davranış. Ben de 3 senedir kendimle yaşıyorum. Çok tüy döküyor, etraftan bize sürekli kediyi bırakmamız konusunda mahalle baskısı var. Ne olursa olsun o artık ailemizden biri ve ne eşim ne de ben Simbamızdan vazgeçecek değiliz. Keyifli yazı için teşekkürler!!!

    ReplyDelete
  5. Ne şanslılar sizin kuyruklu arkadaşlar....Keşke hepsine aynı şansı suna bilseydik...Ama sizi ayrıca tebrik etmek istiyorum...Ne mutlu size...Bembeyaz masal gibi evde kuyruklu dostlarıyla musmutlu bir yaşam...Maşallah diyeyim size...
    Cihan Ablama gelince rabbim cennet bahçesinde özledikleriyle buluşturmuştur inşallah.... Işıklar içinde uyusun...

    ReplyDelete
  6. Kopeğiniz çok güzellll. İnsan ona kızamaz ki :) Blogunuz ve yazılarınız çok güzel. Şimdi yorum yazarken farkettim ki blogunuzu okurken yüzümde tebessüm oluşuyor :) Huzur, mis gibi sevgidolu ,bembeyaz.

    ReplyDelete
  7. ouyyy bayıldım köpeğinize. bende de var bi tane dünyalar tatlısı:) Evlat gibi oluyolar, ailenin bir parçası. Sormak istediğim acaba tüy sorununa nasıl bir çözüm buluyorsunuz ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maalesef ona bir çözüm yok, bende kendim fazla titiz olmayı bıraktım:))

      Delete
  8. I always wondered how people with children or pets have white furniture. Then again, I have all my green furniture covered in the same colored throws to keep dirt and cat hair off. So, I guess it's the same whatever the color.

    ReplyDelete
  9. Ev bir harika, peştamal pike ekstra havlular da çok yakışmış :) Hera artist gibi çıkmış, benim için de kucaklayın onu, sevgiler.

    ReplyDelete
  10. Evet köpeği, kedisi olanlar için büyük bir sorun. Biz de çeşitli önlemler alsak da kir tüy illa ki oluyor. Bizler bir şekilde bunun önüne geçecek önlemler alıyoruz. Bir şekilde hallediliyor, yeri geldiğinde de amaan boşver diyoruz bu güzel dostların hissettirdiklerine aldanıp...Evde çocuk olmasıyla aynı şey. Asıl bizim evlerin bu durumu hayvanlara tahammülü olmayan insanlar için daha büyük bir problem teşkil ediyor sanırım ;))

    ReplyDelete
  11. I like it this blog information, thanks for sharing

    ReplyDelete
  12. 12 sene siyah bir labradorla yaşadıktan sonra asla bir daha hayvanımı eve almam demistim..(siyah, iğne gibi herşeye saplanan kısa tüyleri yüzünden) 3 yıldır bahçemde büyütüp baktığımız kedimiz Şaman'ı bu hafta eve alıyoruz. Meğer o evdeki bosluk oymuş:)) Evde kedi ve köpeğiyle yaşamaya alışan insan evde hep bir soluk istiyor gerçekten.

    ReplyDelete
  13. Then again, I have all my green furniture covered in the same colored throws to keep dirt and cat hair off. So, I guess it's the same whatever the color.
    Reply

    ReplyDelete
  14. nice blog and article, thanks you for sharing

    ReplyDelete