Friday, August 21, 2015

40 yıl hatır..

Sanırım 20 yıla yaklaşıyordur.. Bir yaz Bodrum'da iken oranın yerlilerinden olan arkadaşımın teyzesine uğramıştık.. Şimdi kalmadı o evler pek fazla galiba ama kocaman bir portakal bahçesinin içine kurulmuş çok hoş bir evdi.. Evden detaylar zaman içinde beynimde yavaş yavaş soluklaşmış ama bir koku var ki hala taptaze duruyor benimle.. Bahçeden toplayıp taze taze sıktığı portakal sularının içine evin önündeki yasemin çiçeklerinden bir kaç tane koyup servis yapmıştı bize...



Portakal kokusu, yaseminle karışmış hem sunum çok şık olmuş, hemde unutulmaz o koku beynime kazınmıştı.. Yasemin çok rahat yetişen bir çiçek buralarda, hatta evin çok yakınında olursa geceleri sizi kokusu ile bayıltabiliyor bile.. Ama o zamandan kalan o kokunun peşinde zaman zaman kahvenin yanında verdiğim soğuk suların üzerine de birer yasemin çiçeği eklemeyi seviyorum ben..  Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırına, yaseminin o harika kokusu da karışıyor gibi geliyor bana..



20 years ago when I was in Bodrum visiting a local friend, she took me to her aunt who was living in a beautiful house on a large orange grove.. Those big groves probably dont exist any more.. While we were there before she served us freshly squeezed orange juice, she picked couple jasmine flowers from her garden  and  put them in the juice glasses.. The details of that beautiful house has faded on my mind but I still remember the wonderful smell of the orange and jasmine very vividly..



Since then I love to add a single jasmine flower to the cold water, I serve with coffee. There is a beautiful saying in Turkey about drinking  coffee.. ''A single cup of coffee is remembered for 40 years'' I believe the smell of jasmine is making the memory of that coffee more alive even 40 years later..



8 comments:

  1. aysegül, buralarda yasemin yok, ne.kullanabilirim diye dusunuyorum. oyle guzel sunum ki bayildim gitti:))

    ReplyDelete
  2. Yaseminin kokusunu çok seviyorum . Kahve , portakal suyuyla denemek ister. Bu kadar harika anlatım ve fotoğraf için Ayşegül Hanımcım 😊 👍 🌹 🌼 🍀🍵💞

    ReplyDelete
  3. Sometime, a small detail triggers old memories...

    ReplyDelete
  4. Çok severim yasemin kokusunu. Anneannem su dolu cam kaselerin içine birkaç yasemin atar, kaseleri evin muhtelif yerlerine bırakırdı. Nilüferler gibi su yüzüne çıkan yaseminler, odadan odaya geçerken ya da otururken öyle güzel kokardı ki... Benim de zihnimdeki yaseminli su bu :) İçmek için bardağa yasemin koyma fikrine de bayıldım, kesin denerim ben bunu.

    ReplyDelete
  5. Yasemin kokusu bana da çocukluğumun gectigi İzmir sokaklarını hatırlatır,mahallemi hatırlatır ,çok severim yaseminin narinliğini de kokusunu da...sevgiler Ayşegül hanım

    ReplyDelete
  6. Yasemin kokusu bana da çocukluğumun gectigi İzmir sokaklarını hatırlatır,mahallemi hatırlatır ,çok severim yaseminin narinliğini de kokusunu da...sevgiler Ayşegül hanım

    ReplyDelete